Wiadomości z Zabrza

Zakończenie prac związanych z przebudową wiaduktu przy ul. Roosevelta 

  • Dodano: 2024-02-01 13:00

Zakończyły się prace związane z przebudową wiaduktu przy ul. Roosevelta. Mieszkańcy Zabrza czekali na tę wiadomość bardzo długo.

Przebudowa wiaduktu w ciągu ulicy Roosvelta dobiegła końca

Po ponad dwóch latach zakończyła się przebudowa wiaduktu przy ul. Roosevelta w Zabrzu. O sprawie za pośrednictwem mediów społecznościowych poinformowała prezydent Zabrza - Małgorzata Mańka-Szulik.

- Wykonawca - firma AMBET sp. z o.o. - zakończył roboty. To dobra wiadomość dla kierowców, jak i rowerzystów oraz pieszych. [...] Gdybyśmy nie przebudowali obiektu za kwotę blisko 15 milionów zł (14,9 mln zł), wiadukt zostałby po prostu wyłączony z użytku. Na realizację zadania pozyskaliśmy 3,8 mln zł z Budżetu Państwa, natomiast pozostałe 11,1 mln zł stanowiły środki z budżetu Miasto Zabrze - napisała prezydent Zabrza - Małgorzata Mańka-Szulik. 

Aby rozpocząć użytkowanie obiektu, pozwolenie musi wydać Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego w Katowicach, do którego stosowny wniosek został złożony już przez Miejski Zarząd Dróg w Zabrzu.

Jaki był powód opóźnienia w realizacji tego zadania?

Na początku listopada 2021 roku rozpoczęła się przebudowa wiaduktu nad torami PKP w ciągu ul. Roosevelta. Zgodnie z projektem na miejscu starego wiaduktu miał powstać nowy, o konstrukcji prefabrykowanej. Według wstępnych ustaleń wiadukt miał być gotowy już w drugiej połowie 2022 roku, jednak ze względu na kolizję starych fundamentów przyczółków wiaduktu z torami, którą stwierdzono dopiero podczas prac rozbiórkowych w styczniu tego samego roku, prace na wiele miesięcy zostały wstrzymane i trzeba było opracować nową dokumentację techniczną. Prace ponownie ruszyły we wrześniu 2022 roku. 

- Ponad 50-letni wiadukt wybudowany został przez PKP, a archiwalna dokumentacja nie była dostępna. Podczas rozbiórki okazało się, że fundamenty podpór znajdują się pod torami linii kolejowych. Wymagane było opracowanie dodatkowej dokumentacji, a następnie naprzemienne zamknięcie torów przez PKP. Ponadto natrafiono na niezinwentaryzowane kable sterownicze PKP oraz nieczynny rurociąg stalowy - tłumaczy dyrektor MZD.

Zakres inwestycji obejmował rozbiórkę istniejącego wiaduktu oraz budowę nowej konstrukcji nośnej i podpór obiektu. Robotami objęto również rozbiórkę nawierzchni drogowej i ciągu pieszo-rowerowego oraz rozbiórkę nasypów. W miejscu starego obiektu wykonano wiadukt o nowej konstrukcji prefabrykowanej, odtworzono nasypy oraz nawierzchnię drogową i ciągi pieszo-rowerowe. Zabudowano nowe bariery energochłonne i oświetlenie w rejonie obiektu.

Komentarze (2)    dodaj »

  • Zabrzański obywatel

    Ciekawe czy na odpowiedź będą czekali tyle co ja czekam .

  • Niko

    Przed wyborami dużo się dzieje w naszym biednym Zabrzu ,a szkoda ,że tak się nie dzieje cały czas może wtedy nasze Zabrze szybciej by ładniejsze było.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Zabrze.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również